måndag 20 juni 2011

Liseberg, for the first time.

Då har man äntligen varit på Liseberg, i Lördags. Är lite sen på att uppdatera, men var verkligen död hela dagen igår. Det var verkligen en otroligt upplevelse och jag är så stolt över mig själv för att jag kom iväg och inte lät magen vinna över mig och skrämma mig ur detta. Jag har min underbara älskling att tacka för det och självklart också Viralila och hennes underbara blogginlägg. Hade nog inte klarat det utan detta. Åter till besöket där, som sagt det var verkligen en upplevelse. Jag hade otroligt kul även att det ibland vad extremt läskigt, som när jag åkte Balder, dum som jag är var det den allra första jag åkte. Jag hade den där hemska känslan av att man kommer dö och panik när jag åkte, när blixten som slappnade jag av och skrattade lite, men det var verkligen hemskt. Och jag överdriver inte när jag säger att jag trodde att jag skulle dö och jag såg tydligen helt förskräckt och panikslagen ut. Vi åkte Lisebergsbanan fyra gånger, för jag tyckte den var så rolig och dum som jag är lovade jag att åka Balder igen efter att vi åkt Lisebergsbanan två gånger, dock var inte Balder så jobbig andra gången. Första backen och guppet var hemskt, sedan släppte det lite och jag skrattade, men skrattade mest för jag var så jävla rädd. Min sambos son, Alex, vann 2kg choklad och han blev verkligen otroligt glad, han har aldrig vunnit innan. Jag vann 2 chipspåsar, inte mycket men blev glad i alla fall. Hade en toppen dag och verkligen jätte roligt. Det enda negativa var att det regnade och jag var genomblöt och frös som en dåre, blir kanske sjuk till veckan, men det är smällar man får ta.

Nu ska jag laga mig en kopp tea och sedan krypa ner och se älskade L word.

(inga personliga bilder kommer att komma upp förens efter midsommar, då min strömsladd till min externa hårddisk har fått för sig att lämna oss)

1 kommentar: